Otomotiv sektörü farklılaşma kavramına farklı bir boyut getirdi. Sadece yatay ve dikey düzlemde değil, anlam derinliği ve duygusal düzlemde de tüketicilerin farklılaşma güdülerini tatmin etmeye ve bu paralelde farklı ve denenmemiş çözümler üretmeye başladı. Farklılaşma ve inovasyon şu an belkide sektörün en önemli dinamiği. Markalar hemen her fuarda teknolojiden, tasarıma, duyu tatmininden duygusal motivasyona bir çok kavramı ürünlerine yansıtmaya başladı.
Mitsubishi’de bu yenilikçi markalardan birisi. Markanın
konumlandırmasında yenilikçilik ve yenilikçilikle özdeşleşen JAPON menşei etkisini net bir şekilde görmek
mümkün. Doğal olarak bu iki kavram yan yana geldiğinde markadan beklentilerde o
ölçüde yüksek oluyor.
Mitsubishi Marka felsefesini “HUMAN TOUCH – JAPAN TECH –
CLEAN&SIMPLE” kavramları üzerine kuruyor. İnsan ruhunun değdiği, üstün
teknolojiyi insan ve makinenin kusursuz bütünlüğünde buluşturan üretim
felsefesi Mitsubishi’yi özellikle tasarım ve çevreci teknolojilere yöneltmiş.
Mitsubishi ASX 2007 Frankfurt otomobil fuarında bir konsept olarak tanıtıldığında otomotiv sektörü için yeni bir kavramıda beraberinde getirdi. “Kompakt dinamizm” ASX’in hangi sınıfa ait olduğu noktasında bakanı şüpheye düşüren sporcu hatları ve otomobilin kompakt boyutları “Kompakt dinamizm” kavramını ilk bakışta anlamlandıramamanıza neden olsada bir süre sonra gözleriniz bu yenilikçi tasarıma alışmaya ve zevk almaya başlıyor.
Mitsubishi’nin Lancer Evolution ile hafızalara kazınan rally başarıları markanın imajında önemli bir yere sahiptir. Markanın sahip olduğu bu özel miras ASX’in sporcu kimliğine çok net bir şekilde yansıyor. Tasarımında sportif ruhu destekleyen detaylar ve nefes kesen çarpıcı hatlar ASX’i ilk bakışta ayırt etmenizi sağlıyor.
ASX kompakt boyutlarıyla bir çok fonksiyonel ve duygusal ihtiyaca cevap
vermeye çalışıyor. Yerden yüksek yapısı ve kaslı duruşu ile güven verirken,
tasarımdaki sportif dokunuşlarla bakmaktan keyif alacağınız bir sanat eserine
dönüşüyor. Yollarda çok görmeye alışık olmadığımız küçük spor arazi aracı
segmentine ait bir otomobil olan ASX henüz yeni olması ve ciddi satış
rakamlarına ulaşmamış olması dolayısıyla yollarda çok dikkat çekiyor. Bu
yönüyle de artık her köşe başında gördüğümüz Nissan Juke, VW Tiguan gibi
rakiplerine göre dikkatli bakışlara daha çok maruz kalıyor.
Performans, iç tasarım ve sürüş zevki olarak beklentileriniz yüksek
değilse ve dış tasarımı ile yollarda sıradan olmaktan kurtulmak size yetiyorsa
Mitsubishi ASX almanızın tam zamanı.
MARKA KİŞİLİGİ
: KEYİFLİ, DUYARLI, ÖZEL, GÜVEN
VEREN,
MARKA İMAJI: 3
İNOVASYON ve YARATICILIK: 3
TASARIM: 4
SOSYAL STATÜ VE PRESTİJ: 3
KİŞİSELLEŞTİRME : 3
FARK YARATMA VE DİKKAT ÇEKİCİLİK: 4
ÇEVRE-TOPLUMSAL DUYARLILIK VE SORUMLULUK : 4
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder