2 Ağustos 2011 Salı

DİKKAT! BU SAYFA TESTOSTERON SEVİYENİZİ ARTIRABİLİR....




Duygusallık ve anlam. Mercedes tasarımcılarının yeni CLS'nin tasarımına başladıklarında çıkış noktası olarak kullandıkları iki kelime. CLS'nin biçim dili, sözcüklerle zor anlatılabilen tüm duyguları ifade etmek üzerine kurgulanmış. Böylesine aykırı şekilde güzel görünmesinin ardındaki sır da bu. Sonuç: Mercedes tasarımcıları CLS'de modası geçmeyen bir şıklık ile dışa vurumcu tasarımı başka hiç bir otomobilde olmadığı kadar birleştirmeyi başarmışlar.

Bu göz alıcı güzellik ve dahiyane tasarımın yarattığı etki kalbimiz ve mantığımızla sınırlı değil, 2004 yılında dünyaya tanıtılan CLS, otomotiv dünyasında devrimci bir etki yaratarak, tüm kuralları alt üst etti. Coupe formunda 4 kapılı lüks bir sedan yaratma fikri başlı başına çok radikal bir devrim olarak tarihe geçti.

Tek amacı sizi baştan çıkarmak olan bir tasım objesinin, dışa vurumcu görünüşünün yanı sıra satın almak için çok sayıda mantıklı nedene sahip olması da bu 4 kapılı coupe otomobilin en büyük kozu. CLS, duygulara hitap eden tasarım detayları ve sportif dış güzelliği yanında, 4 kişinin ihtiyaç duyacağı yüksek konfor, fonksiyonel ve zeki çözümlere de sahip. Bu yönüyle de 4 kapılı bir sedanın mantığa seslenen tüm özelliklerini bünyesinde taşıyabilen nadir otomobillerden biri.

Mercedes CLS'nin türünün ilk örneği olmak gibi bir ayrıcalığı da söz konusu. Devrim niteliğindeki konsepti ve başlattığı akım otomotiv sektörünü o kadar etkiledi ki bugün bir çok marka Mercedes CLS'nin açtığı yoldan gidiyor. Hem aynı pazar payını paylaştığı köklü rakipleri hem de alt ve üst sınıflardan bir çok marka CLS'nin açtığı 4 kapılı sportif coupe segmentinde yeni modellere imza atıyor. Audi'nin 2009 lanse ettiği A5 sportback, hemen arkasından 2011 de tamamen Mercedes CLS'yi hedef alan A7, VW Passat CC, BMW'nin 2012'de pazara sunmayı hedeflediği 6 serisi Gran Coupe, bir üst ligde Porsche Panemera ve Aston Martin Rapide CLS'den ilham alan başlıca modeller.

Merdeces'sin 4 kapılı Coupe fikri pazarda büyük bir boşluğu doldurmasın yanı sıra, tüketici iç görüsünün mükemmel bir iz düşümü olarak dikkat çekici bir pazarlama başarısına dönüştü. CLS'yi sadece pazarlama başarısı olarak görmek de haksızlık olacaktır. Çünkü Mercedes başta CLS olmak üzere son 5 yılda çıkardığı, sportif modeller ve sıra dışı tasarımlarla marka değerini yükseltirken, hedef kitle yaşını da kayda değer şekilde aşağıya çekmeyi başardı. Demode, yaşlı, ağır, ruhsuz, sıradan lüks bir otomobil markası olmaya doğru giden imajını genç, sportif, çağdaş, sıra dışı ama aynı zamanda yüksek prestijli bir lüks ikonu olarak iyice tescilledi. Rakiplerinin güçlü ataklarına karşı hem küçük segmentte hem de lüks üst segmentlerde gereken cevabı vermekte pek gecikmediği gibi CLS, CLK, E coupe gibi modellerle kuralları koyanın kendisi olduğu imajını da yedi düvele ilan etmiş oldu.

CLS'nin markaya kattığı değer ve yakaladığı başarının ardındaki sır perdesini bu kısa analizin ardından isterseniz hafifçe aralayalım ve CLS'nin kullanıcısında yarattığı etkiyi mercek altına alalım. CLS'nin sıradışı tasarımı ve güzelliği elindeki tek kozu değil. Sahip olduğu teknoloji, performans değerleri ve sürüş asistanları ile bir otomobilden çok daha fazlası. Otomobilin iç tasarımı tüm duyuları şımartacak kadar iddialı. Kullanılan asil ahşap kaplamalar, tüm iç yüzeyleri kaplayan kaliteli deri, mat ve parlak gümüşlü krom kaplama aksesuar ve süs elemanları sizi bir otomobilden çok daha fazlasını aldığınıza ikna ediyor.

CLS yaşattığı üstün sürüş zevki yanında çok özel, heyecan veren, sempatik bazı özelliklere de sahip. Aslında çok ciddi bir pasif güvenlik ekipmanı olan elektronik şerit takip sistemi bir süre sonra size bir play station oyunu kadar eğlendirici gelebiliyor. Örneğin, Play Station 3 müdavimlerinin need for speed veya diğer bir çok oyundan alışık olduğu dual shock 3 hissini CLS'nin direksiyonunda hissetmek başlı başına çok ilginç bir deneyim. Otomobil istem dışı sol bariyer çizgisine yaklaştığı anda devreye giren sistem, direksiyonu PS3 kumandasındaki aynı hisle titreyerek uyarıyor ve siz hala direksiyonu düzeltmemişseniz CLS sizin adınıza direksiyonu aksi yöne hafifçe kırarak olası bir kazayı engellemeye çalışıyor.

CLS sahiplerini analiz ettiğimizde, bu otomobili satın alan kişilerin kesinlikle sıradanlıktan uzak, özel ve seçkin kişiler olduğunu ve rafine zevklere sahip olduklarını söyleyebiliriz. Duyguların satın almak için çok az mantıksal neden aradığı bir model olan CLS'nin hedef kitlesinin de kendisi gibi özel olması sürpriz olmasa gerek...



MARKA KİŞİLİGİ : SOFİSTİKE, UZMAN, YARATICI, STATÜ VE STİL SAHİBİ

MARKA İMAJI : 5
İNOVASYON ve YARATICILIK: 5
TASARIM: 5
SOSYAL STATÜ VE PRESTİJ: 5
KİŞİSELLEŞTİRME : 4
FARK YARATMA VE DİKKAT ÇEKİCİLİK: 5
ÇEVRE-TOPLUMSAL DUYARLILIK VE SORUMLULUK : 4

1 yorum: